fredag 5 mars 2010

Värdefull egentid

Idag när de stora barnen lämnats i skolan tog jag chansen till värdefull egentid, om man nu kan kalla det egentid när man har minstingen med sig. Men att få åka till Eko alldeles själv och i lugn och ro bara strosa omkring var just vad jag behövde idag. Jag hade inte planerat någon tur dit och hade egentligen inget ärende, utan fick bara ett infall. Nu åkte jag så klart inte tomhänt därifrån, utan hade lite smått och gott med mig hem. Dagens inköp bestod i en svart fin välkomstskylt som pryder den tegelröda fasaden utanför dörren samt en vit, fin ljuslykta till soffbordet. Jag är dock lite missnöjd med storleken och ångrar att jag inte tog den mindre lyktan. Finns den kvar nästa gång jag kommer dit, blir det nog till att köpa en sån och sätta den stora på ett mer passande ställe.



Förutom shopping på Eko besökte jag även textillandet. Jag var ute efter ett grått tyg gärna med någon orange detalj och det första jag såg när jag kom in var detta tyg, som jag har tänkt ha i tvättstugan. Har tänkt mig lite starkare färger i denna annars så lågprioriterade del av huset, så blir det kanske lite roligare att vistas där.

1 kommentar:

  1. Snyggt Elaine! Du är grym. Jag gillar speciellt ljuslyktan! Din lilla härmis. Gillar din blogg mycket syster!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!