söndag 28 mars 2010

På hemligt uppdrag.


Jag hade faktiskt inte tänkt blogga idag men vi väntar på att det ska bli paus i hockeymatchen mellan Färjestad och Skellefteå. Det är ju lite ödesmatch idag för de svenska mästarna och till lika det lag både Krille och jag håller på. Det kan bli lite högljutt ibland kan jag lova! I pausen väntar lite fika och ett snabbt familjeråd. Det har varit på planeringen länge att införa "Veckans hemliga uppdrag" men det har inte blivit klart förrän nu. När jag utbildade mig stötte jag på en liknande form av uppgift på en praktik. Då fick eleverna en hemlig kompis som de skulle vara extra snälla emot under veckan. På fredagen skulle eleverna gissa vilka som de haft som hemlig kompis. Jag har utvecklat detta lite så här får barnen ett hemligt uppdrag istället. Det kan vara allt från att läsa sagor för Mollie, hjälpa till att hålla ordning på skohyllan till att ge alla i familjen en go kram varje dag. Vi får se om det blir någon succé. Barnen har iaf frågar efter det hemliga uppdraget ett tag nu så jag hoppas det ska bli ett gott resultat av det. På familjerådet i övrigt bestämmer vi veckans matsedel. Vi får alla vars en dag att bestämma över. Barnen har också veckans mål, en uppgift som de bestämmer själva vad det ska vara. Det är en liten mysig stund då vi får tillfälle att samlas hela familjen och prata och planera kommande vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!