måndag 15 mars 2010

Måndag!

Måndagar är sega! Det är tungt att stiga ur sängen eftersom man tänjt rejält på tiderna, varit uppe sent och säkert sovit alldeles för lite på helgen. Det är första dagen på vecka och man räknar ner tills det är fredag igen. Listan över vad som ska göras i veckan är ff full och man har en hel del att beta av. För en del är det ju dessutom måndag hela veckan och det måste ju kännas ofantligt tungt. Det är inte mycket som känns positivt! Jag föddes visserligen på en måndag. Jag tror nog att mina föräldrar tyckte det var en kanondag. Första barnet också, det måste varit en positiv och speciell måndag. Och det är ju speciellt att vara måndagsbarn också. Det sägs att måndagsbarn har fagert skinn... -Hm len som en babyrumpa, nja det vet jag inte. Måndagsbarn är ögonfröjd... -Det vore ju trevligt om det var så. Måndagsbarn är snällt och rart... -Ja, här får jag nog instämma lite. De som är födda på en måndag är oftast svärmiskt anlagd, har ett sinne för poesi, är mild, vänlig och hänsynsfull...-Mm det börjar arta sig. Måndagsbarn är kan få det slitsamt... -Ja, usch vad jag sliter med allt. Måndagar i alla ära men varför kan vi inte göra som vissa andra länder, låta söndag vara första dagen i veckan! Det vore väl kanon att för de allra flesta börja sin vecka med en ledig dag och kunna få möjlighet att säga att det känns som söndag hela veckan. Likaså måste det ju vara lättare att titta på sin "att göra lista" och kunna säga att -Det gör jag imorgon för idag är jag ledig. Skulle ngn politiker läsa detta inlägg vore det en toppenmotion och jag skulle absolut rösta för på detta förslag! "Låt söndagar bli våra måndagar"

2 kommentarer:

  1. Vill bara säga hej och säga att det är roligt å läsa din blogg.
    /Elle.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vad kul att läsa din blogg och tack för manualen :-).
    Vill så gärna kommentera ibland......=)
    Kram Jaana

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!