måndag 1 mars 2010

Cluedo!

I flera år har jag mellan nyår och jul upphört med godisätande. De första dagarna har jag lidit av abstinensen då min stackars sockerförgiftade kropp gjort sig av med skiten. Dessa dagar är det ofta en kamp att hålla fingrarna i styr och få hjärnan att förstå att jag inte behöver godiset. Sen går det faktiskt riktigt bra. Visst möter man prövningar ibland, men det sporrar ju så klart en att man varit såå duktig såå länge och då går det över. Dessvärre har inte alla i min härliga familj samma karaktär. I morse när barnen skulle klä på sig avslöjades det att någon hade ätit godis igår kväll. Stora spår i form av vita små, små kulor som finns att känna igen från punschpraliner låg i fåtöljen. Det behövs ingen detektiv för att förstå vem det varit som gottat sig. Utan att avslöja vem, så kan jag ge dessa ledtrådar. Alla barnen låg och sov och det är jag ett vittne på. Jag själv äter ju inte godis och kan intyga att jag inte fått något återfall. Skulle inte det räcka som bevis på att det inte var jag, så är ju bloggen mitt alibi. Jag låg i sängen och gjorde ett inlägg om mina vänner. Vem kan det då vara? Jag har mina stora misstankar, men nu undrar jag om ni vill leka lite Cluedo med mig? Kom med förslag!

2 kommentarer:

  1. Du hade inte ens behövt säga att barnen sov!!!! Jag vet ju att det är Krillegottegris som är den skyldige!

    SvaraRadera
  2. Tja...vem kan det vara???

    Kanske... Katten eller Herr´n i huset kanske =)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!