måndag 29 mars 2010

Varför skriva blogg??


Jag fick frågan varför man bloggar och jag fick tänka till en stund. Sen jag startade med bloggandet har jag egentligen bara tuffat på i mitt skrivande, mest för att jag tycker det är så roligt. Jag visste egentligen inte om att jag hade så mycket tyckande och tänkande inom mig förrän jag startade upp med min Facebook igen efter nyår och upptäckte då att raderna inte räckte till i det jag ville uttrycka. Vid flertalet tillfällen skrev jag långa inlägg, tryckte på dela och fick till svars att inlägget var för långt. Det blev till att massakreka min text och då tyckte jag det blev så urholkat att det inte var någon mening att dela med mig. I bloggandet kan jag skriva hur långt eller kort jag vill och det blir så mycket trevligare med lite bilder hit och dit. Eftersom jag inte är den mest vältaliga personen i världen, som till en början kan verka lite blyg och ändå vill ha möjlighet att uttrycka mig i vad jag tycker, tänker och upplever så är ju bloggandet ett helt perfekt sätt att få göra det på. Dessutom tycker jag att det är avkopplande att få reflektera över händelser och sen skriva av mig. Så... jag bloggar för att jag tycker det är superkul, för att jag har så mycket att säga, tycka om och gärna vill dela med mig av.

3 kommentarer:

  1. Mycket har du att säga frun. Mycket.

    SvaraRadera
  2. Ja, din blogg är superbra o trevlig o läsa, läser den dagligen, "en prenumerant". oj, stavas det så.....hm ja ja daglig besökare då!
    Mycket bra,
    Kram jaana

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!