lördag 27 mars 2010

Jag vill ha tonåringar, av en enda anledning!

Jag längtar tills barnen är i tonåren! Inte för att jag vill att de ska växa upp så fort, men fördelen med tonåringar är att när de är lediga sover de länge. Jag förstår inte hur barnen orkar. Igår blev det en sen kväll hos våra BB-kompisar Frida & Micke. Vi var väl hemma vid tolvtiden och innan Melwin kommit i säng hade klockan tickat iväg lite till. Själv dröjde det ytterligare innan jag själv somnat. Så klockan 6.37 i morse hörde jag hur det började knarra i trappan och Melwin var vaken. Om jag själv hade stigit upp klockan 7.00 på fredagen, gått i skolan med det tempot som är där, lekt hemma, lekt hela kvällen med Elliot och spelat wii, kommit i säng efter tolv, då hade jag säkert kunna sovit i ett dygn! Men inte Melwin inte. Han var pigg som en mört när han kom ner. Grrr. Lite tonårsfasoner hade inte varit fel för jag önskar mig en rejäl sovmorgon! Det hade varit sååå skönt!

2 kommentarer:

  1. Vänt Det kommer snabbare än du anar och då önskar du att kidsen var små och gosiga igen./Tina

    SvaraRadera
  2. Hahaha, känner igen det där... Tack för senast föresten, jättetrevligt!
    Kram/Frida

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!